Tuesday 28 November 2017

Islamski Forex Trading Dr Mohammed Obaidullah


Islamski Forex. Risk Zrzeczenie się odpowiedzialności DailyForex nie będzie ponosić odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody wynikające z uzależnienia od informacji zawartych w niniejszej witrynie internetowej, w tym wiadomości rynkowych, analizy, sygnałów handlowych i opinii brokerów Forex Dane zawarte w tej witrynie internetowej niekoniecznie są w czasie rzeczywistym ani dokładne, a analizy są opiniami autora i nie reprezentują zaleceń firmy DailyForex ani jej pracowników. Handel walutami na marżach pociąga za sobą wysokie ryzyko i nie nadaje się dla wszystkich inwestorów. Utrata produktów dźwigniowych może przekroczyć początkowy depozyty i kapitał jest zagrożona Przed podjęciem decyzji o handlu Forex lub jakimkolwiek innym instrumencie finansowym należy dokładnie rozważyć cele inwestycyjne, poziom doświadczenia i apetyt na ryzyko Pracujemy ciężko, aby zaoferować Państwu cenne informacje na temat wszystkich pośredników, które sprawdzamy W celu zapewnienia Państwu ta bezpłatna usługa otrzymują opłaty reklamowe od pośredników, w tym niektóre z nich wymienione w rankingach i t jego strona Podczas gdy staramy się, aby wszystkie nasze dane były aktualne, zachęcamy do zweryfikowania naszych informacji bezpośrednio u pośrednika. Zrzeczenie się odpowiedzialności DailyForex nie będzie ponosić odpowiedzialności za straty lub uszkodzenia wynikające z uzależnienia od informacje zawarte w tej witrynie internetowej, w tym wiadomości rynkowe, analizy, sygnały handlowe i opinie brokerów Forex Dane zawarte w tej witrynie internetowej nie muszą być w czasie rzeczywistym ani dokładne, a analizy są opiniami autora i nie stanowią rekomendacji DailyForex ani jej pracowników Handel walutami na marginesie pociąga za sobą wysokie ryzyko i nie jest odpowiedni dla wszystkich inwestorów Ponieważ straty produktu dźwigniowe są w stanie przekroczyć początkowe depozyty i kapitał jest zagrożony Przed podjęciem decyzji o handlu Forex lub jakimkolwiek innym instrumentem finansowym należy dokładnie rozważyć cele inwestycyjne, poziom doświadczenia i apetyt na ryzyko Pracujemy ciężko, aby zaoferować Ci cenne informacje na temat wszystkich pośredników, które sprawdzamy w celu zapewnienia z bezpłatną usługą otrzymujemy opłaty reklamowe od pośredników, w tym niektóre z wymienionych w rankingach i na tej stronie Chociaż staramy się, aby wszystkie nasze dane były aktualne, zachęcamy do zweryfikowania naszych informacji pośrednik bezpośrednio. DailyForex Wszelkie prawa zastrzeżone 2006-2017.Islamic Forex Brokers. Wybrać się na tej liście brokerów Wyślij e-mail do. Rynki finansowe są napędzane kosztami czasu w każdej alei, ale brokerzy forex dowiedzieli się, że w celu odwołania do szerszej publiczności potencjalnych klientów, kwestie otaczające Interstę lub Ribę w świecie islamu muszą być w jakiś sposób rozwiązane. Wynik był nazywany rachunkiem forex dla islamskiego, no riba lub szariatu. Broker obsługuje delikatną kwestię pokrycia kosztów związanych z odsetkami poprzez modyfikację oferowanych na tych rachunkach spreadów w celu zapewnienia wymaganego marginesu Możliwe jest również dodatkowe opłaty lub ograniczenia nałożone na te konta, aby zapobiec nadużyciom. W rezultacie typowe oprocentowanie transakcji overnight, inne rodzaje odsetek opłat lub prowizji, które wydają się być zainteresowane nie są obecne Jak handlowcy wiedzą, nigdy nie muszą się martwić o posiadanie waluty obcej Spekulują tylko na pozycji, a następnie na swojej stronie ossible direction going forward Powodem, dla którego nie ma prawdziwej waluty, zawsze zmienia się ręka, jak zwykle po cyklu 24 do 48 godzin, jest to, że broker forex faktycznie zamyka wszystkie konta o północy, a następnie szybko otwiera je. Płynność brokera dostawcy, zazwyczaj banki, pobierają opłatę swapową w oparciu o różnicę netto odsetek między krajami zaangażowanymi w parę walutową Opłaty te są odrzucane na kontach islamskich, ale może istnieć ograniczenie liczby dni, w których może istnieć otwarta pozycja Raz jeszcze , kwestie religijne mogą podyktować inne podejście, ale można mieć pewność, że broker odzyska swoje koszty za pomocą mechanizmu. Dlaczego Gharar jest tak ważny? Broker Forex znalazł oczywiście łatwy sposób obejścia wszelkich obaw dotyczących pojęcia zainteresowania lub Riba , że muzułmanie mogą mieć drugą kadencję, jednakże, że jest Gharar, nie jest tak łatwa w obsłudze lub wyeliminowaniu Wszystkie transakcje na rynku forex polegają na spekulacji na niestabilnym rynku, gdzie zyski i rezultaty są wynikiem podejrzanie, że islamskie jurysdykcje w tej sytuacji miały największe trudności z tym pojęciem. Każda transakcja na rynku instrumentów pochodnych w naturalny sposób dotyka Gharara, a zatem handluje kontraktami terminowymi, terminowymi, opcjami, krótkoterminową sprzedażą lub spekulacją w ogóle jest podejrzany Z tego powodu każda z tych pozycji jest zabroniona przez większość interpretacji prawa szariatu, ale handluje na rynku kasowym, jednakże , jest przynajmniej możliwa przynajmniej przez większość prawników, którzy opowiadają się za tym zagadnieniem. Co powinno być aspirujące przedsiębiorstwo z islamskiego rynku forex. Istnieje wiele brokerów, których lista znajduje się na pierwszej liście powyżej, która oferuje Islamskie, No Riba lub Szariat , ale przed dokonaniem wyboru warto rozważyć kwestie przedstawione tutaj Nie wszyscy zgadzają się z punktami przedstawionymi w powyższej dyskusji i nie można zgodzić się również po dokładnym przeanalizowaniu t literatura Problem nie jest prosty, ale skomplikowany Jeden z najlepszych dokumentów na ten temat, który jest często cytowany przez ekspertów, został napisany przez dr Mohammeda Obaidullaha. Po uzyskaniu własnego spokoju, że Twoje przekonania religijne mogą być zakwaterowane w forex świat, nadszedł czas, aby wyszukać ofertę maklerską, która Cię interesuje, jest regulowana i dobrze respektowana w Twoim regionie przez władze, a przede wszystkim przez innych przedsiębiorców Rachunki islamskie są wyjątkowe i nie mogą być dla wszystkich, ze względu na ich ograniczeń i różnych sposobów wyceny, ale oferują sposób na wymianę walut dla tych muzułmanów, którzy akceptują skomplikowane religie. Rachunki mają jednak ograniczenia, na które nie ma innych kont. Dlaczego istnieją ograniczenia? Niestety, skrupulatni handlowcy próbowali użyć kombinacji rachunkowości islamskich i regularnych, aby skorzystać z różnic cenowych stosowanych przez brokerów pod ręką Brokerzy szukają tego typu działalności i zamkną natychmiastowe podejście, jeśli podejrzewasz, że popełnia błędy. Zobowiązanie uwagi. Ustawa szariatu uwzględnia zasady islamu, zgodnie z którymi muzułmanie mają podążać za sobą w codziennym życiu. Jeśli chodzi o kwestie inwestycyjne i finansowe, odsetki są zabronione, a ryzyko spekulacji jest tolerowane tylko pod pewnymi konkretnymi warunki Islamscy, którzy rozważają aktywny handel walutą, powinni zbadać materiał na temat handlu forex i ustalić, czy działalność ta jest dozwolona przez ich interpretację własnych norm religijnych Po tym wewnętrznym przeglądzie zostanie zakończone, najlepsze miejsce na rozpoczęcie poszukiwania w przypadku różnych ofert w serwisie islamskim znajduje się wśród brokerów, które wymieniliśmy powyżej. OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Sztokholm Szwecja. Wymiana walutowa na marginesie charakteryzuje się wysokim poziomem ryzyka i może być nieodpowiednia dla wszystkich inwestorów Wysoki stopień dźwigni może pracować przeciwko tobie, jak również dla Ciebie Przed podjęciem decyzji o inwestowaniu w walutę obcą y ou należy starannie rozważyć cele inwestycyjne, poziom doświadczenia i apetyt na ryzyko Brak informacji lub opinii zawartych w tej witrynie należy traktować jako zachęty lub oferty kupna lub sprzedaży jakiejkolwiek waluty, kapitału lub innych instrumentów finansowych lub usług. lub gwarancja przyszłych działań Proszę przeczytać nasze zastrzeżenie prawne.2017 OptiLab Partners AB Wszelkie prawa zastrzeżone. ISLAMIC FOREX TRADING Dr Mohammed Obaidullah1 1 Podstawowe umowy z giełdami ISLAMIC FOREX TRADING Dr Mohammed Obaidullah Istnieje ogólny konsensus wśród islamskich jurystów na temat że waluty różnych krajów mogą być wymieniane na miejscu z częstotliwością różną od jedności, ponieważ waluty różnych krajów są odrębnymi jednostkami o różnych wartościach lub wewnętrznych wartościach, a także siły nabywczej Wydaje się, że większość naukowcy uważają, że wymiana walutowa na przyszłość jest niedopuszczalna, tzn. gdy r ight i obowiązki obu stron odnoszą się do przyszłej daty. Jednakże istnieje znaczna różnica opinii wśród prawników, gdy prawa jednej ze stron, które są takie same jak obowiązek kontrahenta, są odroczone do przyszłej daty. uważamy przykład dwóch osób A i B należących do dwóch różnych krajów, odpowiednio Indii i Stanów Zjednoczonych. Sprzedajemy indyjskie rupie i kupujecie dolary amerykańskie. Konwersacja jest prawdziwa dla B. Rupia-dolar ustalił, że kurs wymiany wynosi 1 20, a transakcja polega na kupnie i sprzedaży 50 Pierwszą sytuacją jest to, że A dokonuje płatności punktowej w wysokości R 1000 do B i akceptuje zapłatę w wysokości 50 od B Transakcja jest rozliczana na podstawie spot z obu końców Takie transakcje są ważne i islamicznie dopuszczalne Nie ma dwóch opinie o tym samym Drugą możliwością jest to, że rozliczenie transakcji z obu stron jest odroczone do przyszłej daty, powiedzmy po sześciu miesiącach od teraz Oznacza to, że zarówno A, jak i B miałyby i po zaakceptowaniu płatności w wysokości 1000 Rs lub 50, w zależności od przypadku, po sześciu miesiącach Najważniejszym poglądem jest to, że taka umowa nie jest zgodna z islamem. Opinia mniejszości uważa, że ​​jest ona dopuszczalna Trzeci scenariusz polega na tym, że transakcja jest częściowo rozliczana z jednego końca Przykładowo, A zarabia teraz 1000 na B w zamian za obietnicę B, aby zapłacić mu 50 po sześciu miesiącach. Alternatywnie, A akceptuje 50 teraz od B i zapłaci za niego Rs 1000 po sześciu miesiącach. Są diametralnie przeciwstawne widoki w sprawie dopuszczalności takich umów, które stanowią bai salam w walutach Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie kompleksowej analizy różnych argumentów popierających i sprzeciwiających się dopuszczalności tych podstawowych umów zawierających walutę Pierwsza forma zawierania kontraktów dotyczących wymiany waluty na podstawa na miejscu jest poza wszelką kontrowersją Dopuszczalność lub w inny sposób drugi typ umowy, w którym odroczenie płatności jednej z kwot waluty przyszła data, jest ogólnie omawiany w ramach zakazu riba W związku z tym omawiamy tę umowę szczegółowo w sekcji 2 dotyczącej kwestii zakazu riba Dopuszczenie trzeciej formy kontraktu, w którym odroczenie odliczeń kontrwywiadu jest ogólnie omawiane w ramach zmniejszenia ryzyka i niepewności lub gharar zaangażowanych w takie kontrakcje Jest to zatem główny temat rozdziału 3, który zajmuje się kwestią gharar Sekcja 4 próbuje całościowego spojrzenia na szariat odnoszący się zarówno do zagadnień, jak i ekonomicznego znaczenia podstawowe formy zawierania kontraktów na rynku walutowym 2 Emisja Riba Prohibition.2 Rozbieżności poglądów1 dotyczące dopuszczalności lub w inny sposób kontraktów walutowych w walutach można wywnioskować przede wszystkim na temat zakazu riba Potrzeba wyeliminowania riba we wszystkich formach kontrakty walutowe mają ogromne znaczenie, Riba w kontekście szariatu jest ogólnie zdefiniowana2 jako bezprawny zysk uzyskany przez nierówność ilościowa przeciwwskazań w jakiejkolwiek transakcji, która ma na celu wymianę dwóch lub więcej gatunków anwa, należących do tego samego rodzaju i podlega tej samej skutecznej przyczynie, a Riba jest ogólnie zaliczana do nadwyżki riba al-fadl i riba al - odroczenie przez nasię, co oznacza bezprawną przewagę w drodze nadmiernego lub odroczonego Zapobieganie pierwszemu osiągnięto poprzez stwierdzenie, że kurs wymiany między przedmiotami jest jednością a żadna ze stron nie jest dozwolona dla którejkolwiek ze stron Drugi rodzaj riba jest zabroniony przez niedozwolone odroczone rozliczenie i zapewnienie, że transakcja jest rozliczana na miejscu przez obie strony Inną formą riba nazywa się riba al-jahiliyya lub prelamlamu riba, która pojawia się, gdy pożyczkodawca prosi kredytobiorcę o terminie zapadalności, jeśli ten ostatni ureguluje zadłużenie lub zwiększeniu tego samego Wzrostu towarzyszy naliczanie odsetek od kwoty pierwotnie zapożyczonej Zakaz riba w wymianie kaucji należące do różnych krajów wymaga procesu analogii qiyas I w każdym takim ćwiczeniu obejmującym analogiczne qiyas, sprawa skuteczna odgrywa bardzo ważną rolę Jest to wspólna sprawna przyczyna, która łączy przedmiot analogii z jej podmiotem w ćwiczeniu analogicznego rozumowania Odpowiednia skuteczna przyczyna, w przypadku kontraktów walutowych, była różnie określona przez główne szkoły Fiqh. Różnica ta znajduje odzwierciedlenie w analogicznym rozumowaniu walut papierowych należących do różnych krajów. Pytanie o znacznym znaczeniu w procesie analogicznego rozumowania odnosi się do porównania walut papierowych ze złotem i srebrem W pierwszych dniach islamu, złoto i srebro spełniały wszystkie funkcje pieniądza monetarne były wykonane ze złota i srebra o znanej wewnętrznej wartości kwantowej złota lub srebra zawartych w nich Takie waluty są opisany jako thaman haqiqi, lub naqdain w fiqh literature Były uniwersalne y akceptowalny jako główny środek wymiany, stanowiący duży pakiet transakcji Wiele innych towarów, takich jak różne gorsze metale, służyło jako środek wymiany, ale z ograniczoną akceptowalnością Są one opisane jako fals w literaturze Fiqh Są to również znane jako thaman istalahi ze względu na fakt, że ich akceptowalność nie wynika z ich wewnętrznej wartości, ale ze względu na status przyznany przez społeczeństwo w określonym okresie czasu Powyższe dwie formy walut zostały potraktowane w bardzo różny sposób przez wczesnych islamskich prawników z punktu widzenia dopuszczalności kontrakty z nimi związane Problemem, który trzeba rozwiązać, jest to, czy obecne waluty papierowe pochodzące z czasów starożytnych należą do poprzedniej kategorii, czy też drugie. Jednym z nich jest to, że należy traktować je równomiernie z thaman haqiqi lub złotem i srebrem, ponieważ stanowią one główną środki wymiany i jednostka rozliczeniowa, podobnie jak druga. W związku z tym, za pomocą analogicznego rozumowania, wszystkie normy i nakaz aresztowania Sharia mające zastosowanie do referan haqiqi powinny mieć również zastosowanie do papierowej waluty Wymiana thaman haqiqi jest znana jako bai-sarf, a zatem transakcje w walutach papierowych powinny podlegać regułom szariatu odnoszącym się do bai-sarf. W przeciwieństwie do poglądów wynika, że ​​waluty papierowe powinny być traktowane w sposób podobny do fals lub thaman istalahi ze względu na fakt, że ich wartość nominalna różni się od 3, a ich wewnętrzna wartość jest akceptowalna ze względu na ich status prawny w kraju krajowym lub światowym znaczeniu gospodarczym, jak w przypadku dolarach amerykańskich, Przykład Synteza poglądów alternatywnych Analogiczne rozważania Qiyasa na zakaz Riba Zakaz riba opiera się na tradycji, zgodnie z którą święty prorok pokoju na niego powiedział: Sprzedaj złoto za złoto, srebro na srebro, pszenicę na pszenicę, jęczmień na jęczmień, datę data, sól do soli, w takich samych ilościach na miejscu, a gdy towar różni się od siebie, sprzedajesz w miarę potrzeb, ale na miejscu W związku z tym zakaz riba applie przede wszystkim do dwóch metali szlachetnych złota i srebra oraz czterech innych towarów pszenicy, jęczmienia, dat i soli Stosuje się to również przez analogię qiyas do wszystkich gatunków, które są objęte tą samą skuteczną przyczyną illa lub które należą do któregokolwiek z rodzajów sześć przedmiotów cytowanych w tradycji Nie ma jednak ogólnej zgody między różnymi szkołami Fiqha, a nawet uczonych należących do tej samej szkoły w zakresie definiowania i identyfikowania skutecznej przyczyny illa of riba Dla Hanafis sprawna sprawa illa of riba ma dwa wymiary wymienianych artykułów należą do tych samych typów, że posiadają wagę wazan lub mierzalność kiliyya Jeśli w danej dacie są obecne zarówno elementy skutecznej przyczyny, to znaczy wymieniane wartości przeciwstawne należą do tego samego rodzaju jins i są ważone lub wszystkie wymierne, a następnie nie dopuszcza się zysku, kurs musi być równy jedności, a wymiana musi być na miejscu. W przypadku złota i srebra oba elementy sprawna sprawa illa jest jednością rodzajów i wagi Jest to również pogląd Hanbali zgodnie z jedną wersją3 Inna wersja jest podobna do widoku Shafii i Maliki, jak omówiono poniżej W związku z tym, gdy złoto jest wymieniane na złoto lub srebro jest wymieniane na srebro , tylko transakcje spotowe bez zysku są dopuszczalne Możliwe jest również, że w danej dacie występuje jeden z dwóch elementów skutecznej przyczyny, a drugi nieobecny Na przykład, jeśli wymieniane artykuły są wiążące lub wymierne, ale należą do różnego rodzaju jins lub, jeśli wymieniane artykuły należą do tego samego rodzaju, ale nie są ani ważone, ani wymierne, wówczas dopuszczalność wymiany z zyskiem różni się od jedności, ale wymiana musi być na miejscu. srebro, stawka może różnić się od jedności, ale nie jest dozwolona rozliczenia odroczone Jeśli żaden z dwóch elementów skutecznej niewłaściwej riba nie jest obecny w danej dacie, wówczas żaden z nakazy wprowadzenia zakazu riba Wymiana może odbywać się z zyskiem lub bez zysku, zarówno na miejscu, jak i na odroczonej podstawie Uwzględniając wymianę walut papierowych należących do różnych krajów, zakaz riba wymagałby poszukiwania skutecznej przyczyny, a także waluty należące do różnych krajów są wyraźnie odrębnymi podmiotami, które są prawnym środkiem płatniczym w konkretnych granicach geograficznych o różnej wartości własnej lub wartościowej siły nabywczej W związku z tym duża większość uczonych może słusznie twierdzić, że nie ma jedności genus jins Dodatkowo, nie są one ani waŜne, ani mierzalne To prowadzi do bezpośredniego że żaden z dwóch elementów efektywnej sprawy nie istnieje w takiej wymiany W związku z tym wymiana może odbywać się bez jakichkolwiek nakazów dotyczących stopy4 wymiany i sposobu rozliczania Logika leżąca u podstaw tej pozycji nie jest trudna do zrozumienia Wewnętrzna wartość banknotów papierowych należących do innej liczby różnią się między sobą, ponieważ mają inną siłę nabywczą Ponadto nie można zidentyfikować ani ocenić wartości wewnętrznej lub wartości papierowych walut, w przeciwieństwie do złota i srebra, które można ważyć W związku z tym, ani obecność riba al-fadl przez nadmiar, ani riba al-nasia przez Odroczenie można założyć Szkoła w Szafii Fiqh uważa, że ​​sprawa sprawna w przypadku złota i srebra jest sprawą skuteczną, a mianowicie ich walutą tożsamości lub medium wymiany, jednostki rozliczeniowej i przechowywania wartości Jest to także pogląd Maliki Według jednego z nich wersja tego poglądu, nawet jeśli papier lub skóra jest środkiem wymiany i ma status waluty, to wszystkie zasady odnoszące się do naqdain lub złota i srebra odnoszą się do nich Tak więc, zgodnie z tą wersją, wymiana walut zawierająca różne kraje w tempie odmiennym od jedności są dopuszczalne, ale muszą zostać uregulowane na miejscu Kolejną wersją powyższych dwóch szkół myślowych jest powyższa cytowana sprawa illa jako że waluta walutowa jest specyficzna dla złota i srebra i nie może być uogólniona. Oznacza to, że każdy inny obiekt, jeśli jest używany jako środek wymiany, nie może być włączony do ich kategorii. W związku z tym, zgodnie z tą wersją, nakazami aresztowania Sharia dla zakazu riba są nie dotyczy waluty papierowej Waluty należące do różnych krajów mogą być wymieniane z zyskiem lub bez zysku, zarówno na miejscu, jak i na odroczonej stronie Propozycje wcześniejszej wersji wymieniają wymianę walut papierowych należących do tego samego kraju w obronie ich wersji Konsensus opinia prawników w tym przypadku polega na tym, że wymiana taka musi być bez zysku lub w wysokości równej jedności i musi zostać rozliczona na miejscu. Czym jest uzasadnienie powyższej decyzji Jeśli weźmiemy pod uwagę Hanafi i pierwszą wersję pozycji Hanbali wtedy w tym przypadku występuje tylko jeden wymiar skutecznej przyczyny illa, czyli należą do tego samego rodzaju jins Ale waluty papierowe nie są ważone a więc prawo Hanafi najwyraźniej umożliwiłoby wymianę różnych wielkości tej samej waluty na podstawie spotu Podobnie, jeśli skuteczna przyczyna bycia walutą thamaniyya jest specyficzna tylko dla złota i srebra, prawo Shafii i Maliki również pozwoliłoby na to samo Niepotrzebne to oznacza, że ​​pozwala to na zaciągnięcie pożyczek i udzielanie pożyczek z riba Wykazuje to, że jest to pierwsza wersja myśli Shafii i Maliki, która stanowi podstawę konsensusu w sprawie zakazu zysków i odroczonego rozstrzygnięcia w przypadku wymiany walut należących do tego samego kraj Według zwolenników, rozszerzenie tej logiki na wymianę walut różnych krajów oznaczałoby, że wymiana z zyskiem lub w tempie różnym od jedności jest dopuszczalna, ponieważ nie ma jedności jin, ale rozliczenie musi być na miejscu. Porównanie wymiany walut a Bai-Sarf Bai-sarf jest zdefiniowany w fiqh literaturze jako wymiana z udziałem thaman haqiqi, określona jako złoto i srebro, h stanowił główny środek wymiany dla prawie wszystkich głównych transakcji.5 Wyrażają pogląd, że każda wymiana walut różnych krajów jest taka sama, jak bai-sarf twierdzą, że w obecnym wieku papierowe waluty skutecznie i całkowicie zastąpiły złoto i srebro jako środek wymiany W związku z tym, w drodze analogii, wymiana z takimi walutami powinna być regulowana tymi samymi zasadami szariatu i nakazami, co bai-sarf. Twierdzi się również, że jeśli dozwolone jest rozstrzyganie przez obie strony umowy, może to otworzyć możliwości riba-al nasia Przeciwnicy kategoryzacji wymiany waluty z bai-sarf wskazują jednak, że wymiana wszystkich form nie jest określana jako bai-sarf Zgodnie z tym poglądem bai-sarf oznacza wymianę walut z złota i srebra thaman haqiqi lub naqdain sam, a nie pieniędzy wymawianych jako takie przez władze państwowe thaman istalahi Obecne waluty wiekowe są przykładami tego ostatniego rodzaju Te naukowcy znajdują wsparcie w tych pismach, które twierdzą, że jeśli towary wymiany nie są złoto lub srebro, nawet jeśli jedno z nich jest złote lub srebrne, wymiana nie może być określana jako bai-sarf, ani też postanowienia dotyczące bai-sarf nie będą miały zastosowania do takich wymiany Zgodnie z Imam Sarakhsi4, gdy indywidualne zakupy fałszywy lub monety wykonane z gorszych metali, takie jak miedź thaman istalahi na dirhams thaman haqiqi i dokonują płatności na miejscu tego ostatniego, ale sprzedający nie ma fals w tej chwili, to taka wymiana jest dopuszczalna, przyjmując towary wymieniane przez obie strony, nie jest warunkiem wstępnym, podczas gdy w przypadku bai-sarf, istnieje wiele podobnych odniesień, które wskazują, że prawnicy nie klasyfikują wymiany fals thaman istalahi na kolejny fals thaman istalahi lub złoto lub srebro thaman haqiqi, jako bai-sarf W związku z tym wymiany walut dwóch różnych krajów, które mogą kwalifikować się jedynie jako thaman istalahi, nie mogą być zaklasyfikowane jako bai-sarf Nie można też nałożyć na takie rozliczenia ograniczenia dotyczące rozliczeń na miejscu transakcji Należy zauważyć, że definicja bai-sarf jest dostarczana literaturze Fiqh i nie ma wzmianki o tym w święte tradycje Tradycje wspomnieć o riba i sprzedaż i kupno złota i srebra naqdain, która może być głównym źródłem riba, jest opisana jako bai-sarf przez islamskich jurystów Należy również zauważyć, że w literaturze Fiqh bai-sarf oznacza wymianę złota lub srebra wyłącznie na to, czy są obecnie używane jako środek wymiany, a nie wymiana z udziałem dinarów i złotych ozdób, zarówno jakości, jak bai-sarf Różne prawodawcy starali się wyjaśnić ten punkt i zdefiniowali sarf jako wymianę, w której oba towary wymieniane są w naturze thaman , niekoniecznie same tu sobie nawzajem Dlatego, nawet jeśli jeden z surowców jest przetwarzany złoto mówi, ozdoby, takie wymiany nazywa się bai-sarf Proponenci poglądów, że wymiana walut powinna być t podporządkowane w sposób podobny do bai-sarf również uzyskać wsparcie z pism wybitnych islamskich jurorów Według Imam Ibn Taimiya wszystko, co pełni funkcje medium wymiany, jednostki rozliczeniowej i magazynu wartości nazywa się thaman, niekoniecznie ograniczone do złota srebro Podobne referencje są dostępne w pismach Imam Ghazzali5 Jeśli chodzi o poglądy Imam Sarakhshi dotyczące wymiany z udziałem fals, należy przy tym uwzględnić kilka dodatkowych punktów We wczesnych czasach islamu, dinarów i dirhamów złoto i srebro były używane głównie jako środek wymiany we wszystkich głównych transakcjach 6. Tylko drobne zostały rozliczone z fals Innymi słowy, fals nie miał cech charakterystycznych pieniędzy lub thamaniyya w całości i był mało używany jako magazyn wartości lub jednostka rozliczeniowa i miała bardziej charakter towaru W związku z tym nie było żadnych ograniczeń na zakup tego samego na złoto i srebro na odroczonej podstawie Waluty dzisiejsze mają wszystkie cechy charakterystyczne dla thaman i mają być tylko referencją Wymiana walutami różnych krajów jest taka sama, jak bai-sarf z różnicami jinsów, a zatem rozłożenie odroczone prowadziłoby do riba al-nasia dr Mohamed Nejatullah Siddiqui ilustruje tę możliwość za pomocą przykładu 6 Pisze w określonym momencie, gdy kurs rynkowy wymiany między dolarem a rupia wynosi 1 20, jeśli indywidualne zakupy 50 w wysokości 1 22 rozliczenia jego zobowiązania w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest wysoce prawdopodobne że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs teraz zamiast obietnicy zwrotu Rs w określonym późniejszym terminie Ponieważ może on uzyskać 1000 Rs teraz wymieniając 50 zakupionych na kredyt w tempie spotkowym W ten sposób sarf można przekształcić w odsetki, oparte na pożyczaniu kredyty Definiowanie Thamaniyya jest kluczem Wydaje się z powyższej syntezy alternatywnych poglądów, że kluczowym zagadnieniem wydaje się być poprawna definicja thamaniyya Na przykład podstawowe pytanie, które prowadzi do rozbieżności Pozycje dotyczące dopuszczalności odnoszą się do tego, czy thamaniyya jest specyficzna dla złota i srebra, czy może być związana z czymkolwiek, co pełni funkcji pieniądza. Poniższe zagadnienia są poniżej, które mogą być wzięte pod uwagę przy każdym ponownym rozpatrzeniu alternatywnych pozycji. że targi nie mogą być absolutne i mogą różnić się w stopniach Prawdą jest, że papierowe waluty całkowicie zastąpiły złoto i srebro jako środek wymiany, jednostkę rozliczeniową i magazyn wartości W tym znaczeniu, papierowe waluty można powiedzieć, że posiadają thamaniyya jest prawdą tylko dla walut krajowych i może nie być prawdą dla walut obcych Innymi słowy, rupie indyjskie mają thamaniyya w granicach geograficznych Indii tylko i nie mają żadnej akceptowalności w USA Nie można powiedzieć, że posiadają thamaniyya w USA, chyba że USA obywatel może używać rupii indyjskich jako środka wymiany lub jednostki rozliczeniowej lub przechowywania wartości W większości przypadków taka możliwość jest odległa możliwość jest również funkcją mechanizmu kursu walutowego, takiego jak wymienialność rupii indyjskiej w dolary amerykańskie i czy istnieje stały lub zmienny system kursów walutowych na przykład, zakładając swobodną konwersję indyjskich rupii na dolary amerykańskie i vice versa odwrotnie, a system kursów wymiany stałych, w których spodziewany jest wzrost lub spadek kursu rupii-dolar w najbliższej przyszłości, wzaniya ruda w USA znacznie się poprawia. Przykład podany przez dr Nejatullah Siddiqui wydaje się również dość solidny w danych okolicznościach Zezwolenie na wymianę rupii na dolary na odroczonej podstawie z jednego końca, oczywiście w tempie różnym od stopy oficjalnej stopy procentowej, która prawdopodobnie pozostanie ustalona do dnia rozliczenia, będzie jasnym przypadkiem pożyczek i kredytów oprocentowanych , jeśli założenie stałego kursu walutowego jest złagodzone i zakłada się, że obecny system wahań i zmienności kursów jest przypadkiem, to może on e pokazuje, że przypadek riba al-nasia rozkłada się Przepisujemy jego przykład W pewnej chwili, kiedy kurs wymiany7 z dolara i rupii7 wynosi 1 20, jeśli indywidualne zakupy 50 w wysokości 1 22 rozliczenia jego obowiązku w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest pożyczony Rs obecnie zamiast obietnicy zwrotu Rs w określonym późniejszym terminie Ponieważ może on uzyskać 1000 Rs teraz, wymiana 50 zakupionych na kredyt w tempie spotowym Byłoby tak, tylko wtedy, gdy ryzyko walutowe nie istnieje, kurs wymiany pozostaje na poziomie 1 20, lub jest ponoszony przez sprzedawcę dolarów odkupu kupującego w rupiach, a nie w dolarach Jeśli pierwsze z nich jest prawdziwe, wówczas sprzedający pożyczkodawcy pożyczkodawcy otrzymuje z góry ustaloną stopę zwrotu dziesięciu procent, gdy przelicza Rs1100 otrzymane w dniu zapadalności na 55 przy kursie 1 20 Niemniej jednak, jeśli jest to prawda, to powrót do sprzedawcy lub kredytodawcy nie z góry ustalone Nie musi być nawet pozytywne dla exampl e, jeśli kurs rupii-dolara wzrośnie do 1 25, sprzedawca dolara otrzyma tylko 44 Rs 1100 przeliczone na dolary za inwestycję 50. Warto zauważyć dwa punkty. Po pierwsze, jeśli przyjmiemy system stałego kursu walutowego, rozróżnienie między walutami różnych krajów ulega rozmyciu Sytuacja staje się podobna do wymiany funtów ze stoczniami jeleniowatych należących do tego samego kraju po stałej stopie Drugi, jeśli przyjmiemy system lotnych kursów walutowych, to tak, jak można sobie wyobrazić pożyczanie za granicą mechanizm rynkowy sugerowany w powyższym przykładzie, można też wizualizować pożyczanie za pośrednictwem dowolnego innego zorganizowanego rynku, np. dla towarów lub zasobów Jeśli ktoś zastąpiłby dolary na akcje w powyższym przykładzie, to oznaczałoby to w danym momencie, gdy cena rynkowa w magazynie X to Rs 20, jeśli indywidualne zakupy 50 zapasów w wysokości Rs 22 rozliczenia jego zobowiązania w rupiach odroczonych do przyszłej daty, to jest hig że jest w rzeczywistości pożyczony Rs teraz zamiast obietnicy zwrotu Rs w określonym późniejszym terminie Ponieważ może on uzyskać 1000 Rs teraz wymienia 50 zapasów kupionych na kredyt w obecnej cenie W tym przypadku tak jak w wcześniejszy przykład, zwraca sprzedawcę zapasów może być ujemny, jeśli cena akcji wzrośnie do 25 Rs w terminie rozliczenia. Tak samo jak zwroty na rynku akcji lub na rynku towarowym są akceptowalne w sposób islamiczny ze względu na ryzyko cenowe, a więc zyski w rynek walutowy z powodu fluktuacji cen walut Jedyną cechą thaman haqiqi lub złota i srebra jest to, że wewnętrzna wartość waluty jest równa wartości nominalnej W ten sposób kwestia różnych granic geograficznych, w których dana waluta, , dinar lub dirham cyrkuluje, jest całkowicie nieistotny Złoto jest złoto, czy w kraju A czy kraju B Tak więc, gdy waluta kraju A z złota jest wymieniana na walutę kraju B, także ze złota, to każdy deviatio n kursu z jedności lub odroczenia rozliczenia przez którąkolwiek ze stron nie można dopuścić, ponieważ oznaczałoby to wyraźnie zaangażowanie riba al-fadl, a także riba alnasia Jednakże, gdy waluty papierowe kraju A zostaną wymienione na papierową walutę kraju B, sprawa może być zupełnie inne Ryzyko kursu walutowego, jeśli jest pozytywne, wyeliminowałoby wszelkie możliwości riba al-nasia w wymianie z odroczonym rozrachunkiem Jeśli jednak ryzyko stopy kursu walutowego wynosi zero, taka wymiana może być źródłem riba al - jeśli rozliczenie odroczone jest dozwolone7.8 Kolejnym punktem, który zasługuje na poważną uwagę, jest możliwość, że niektóre waluty mogą posiadać referencję, czyli jako środek wymiany, jednostkę rozliczeniową lub składową o wartości globalnie, zarówno wewnątrz, jak i wewnątrz kraju obcych krajach Na przykład dolar jest prawnym środkiem płatniczym w USA, jest również akceptowalny jako środek wymiany lub jednostka rozliczeniowa dla dużej liczby transakcji na całym świecie Tak więc, ic może powiedzieć, że posiada na całym świecie thamaniyya, w którym to przypadku prawnicy mogą nałożyć odpowiednie nakazy na wymianę z udziałem tej konkretnej waluty, aby zapobiec riba alnasia Faktem jest, że gdy waluta posiada na całym świecie thamaniyya, wówczas jednostki gospodarcze wykorzystujące tę globalną walutę jako medium wymiany, jednostki rozliczeniowej lub składowania wartości nie mogą dotyczyć ryzyka wynikającego z niestabilności kursów wymiany między krajami W tym samym czasie należy uznać, że duża większość walut nie spełnia funkcji pieniądza, z wyjątkiem ich granice krajowe, jeśli są to prawne przetargi Riba i ryzyko nie mogą współistnieć w tym samym kontrakcie Pierwszy z nich oznacza możliwość zwrotu z zerowym ryzykiem i nie może być osiągnięty za pośrednictwem rynku o dodatnim ryzyku cenowym Jak wspomniano powyżej, możliwość riba al - fadl lub riba al-nasia mogą powstać w zamian w przypadku, gdy złoto lub srebro funkcjonują jako thaman lub gdy wymiana dotyczy walut papierowych należących do tego samego kraju lub gdy wymiana dotyczy walut różnych państw po stałym kursie walut Ostatnią możliwością jest chyba unislamic8 ponieważ cena lub kurs walutowy powinny mieć swobodę wahań w zależności od zmian popytu i podaży, a także dlatego, że ceny powinny odzwierciedlać wewnętrzną wartość lub siłę nabywczą walut Dzisiejsze rynki walutowe charakteryzują się zmiennymi kursami wymiany Zyski lub straty dokonane w wyniku transakcji w walutach różnych krajów są uzasadnione ryzykiem ponoszonym przez strony umowy Możliwość Riba z kontraktami terminowymi i do przodu Do tej pory omówiliśmy poglądy na temat dopuszczalności bai salamu w walutach, to znaczy, kiedy spoczywa obowiązek tylko jednej ze stron wymiany, jakie są poglądy na temat odroczenia zobowiązań obu stron strony Przykładem takich umów są kontrakty terminowe i kontrakty futures9. Zdaniem większości uczonych, nie jest to dopuszczalne z różnych powodów, z których najważniejszy jest element ryzyka i niepewności gharar oraz możliwość spekulacji w sposób niedopuszczalny Omówiono to w sekcji 3 Jednakże inną podstawą do odrzucenia takich umów może być riba zakaz w poprzednim ustępie omówiliśmy, że sala bai salam w walutach o wahaniach kursów wymiany nie może być wykorzystana do zarobienia riba ze względu na ryzyko walutowe Można wykazać, że ryzyko walutowe można zabezpieczyć lub zredukować do zera za pomocą innego kontraktu terminowego, I kiedy ryzyko zostanie wyeliminowane, zysk będzie wyraźnie riba Zmieniamy i przepisujemy ten sam przykład W określonym momencie, gdy kurs rynkowy wymiany pomiędzy dolarem a rupia wynosi 1 20, indywidualne zakupy 50 w wysokości 1 22 rozliczenia jego obowiązku w rupiach odroczonych do przyszłej daty, a sprzedawca dolarów również zabezpiecza jego pozycję poprzez zawarcie kontraktu terminowego na sprzedaj Rs1100 do otrzymania 9 w przyszłym terminie z kursem 1 20, to jest bardzo prawdopodobne, że w rzeczywistości jest on pożyczony Rs teraz zamiast obietnicy spłaty Rs w określonym terminie późniejszym Ponieważ może on uzyskać Rs 1000 teraz, wymieniając 50 dolarów kupionych na kredyt w tempie natychmiastowym Sprzedający pożyczkodawcy pożyczkodawcy otrzymuje z góry ustaloną stopę zwrotu dziesięciu procent, gdy przeliczy Rs1100 otrzymane w dniu zapadalności do 55 dolarów po kursie 1 20 na jego inwestycje 50 dolarów niezależnie od rynkowej stopy wymiany obowiązującej w dniu dojrzałości Innym prostym sposobem zarobienia na riba może być nawet transakcja spotowa i jednoczesna transakcja terminowa Na przykład osoba z powyższego przykładu kupuje 50 na miejscu na stawka 1 20 i równocześnie zawierała kontrakty terminowe z tą samą stroną, aby sprzedać 50 po stawce 1 21 po miesiącu W efekcie oznacza to, że obecnie roczna kwota 2000 r. sprzedaje dolara za miesiąc d uzyskuje odsetki R50, otrzyma R1050 po upływie jednego miesiąca Jest to typowa transakcja odkupu lub odkupu repozytoriów, tak powszechna w bankowości tradycyjnej Wydanie wolności z Gharar 3 1 Zdefiniowanie Gharar Gharar, w przeciwieństwie do riba, nie ma konsensusu Definicja szerokie pojęcia, przynosi ryzyko i niepewność Przydatne jest postrzeganie gharara jako ciągłości ryzyka i niepewności, w którym najwyższy punkt zerowego ryzyka jest jedynym punktem, który jest dobrze zdefiniowany Poza tym punktem, gharar staje się zmienną, a gharar zaangażowany w prawdziwy kontrakt na życie znajdowałby się gdzieś w tym kontinuum Poza punktem tego kontinuum, ryzyko i niepewność lub gharar staje się nie do przyjęcia11 Jurorzy próbowali zidentyfikować takie sytuacje, w których zabroniono gharar Głównym czynnikiem, który przyczynia się do gharar, jest niewystarczająca informacja jahl, która zwiększa niepewność gdy warunki wymiany, takie jak cena, przedmioty wymiany, czas rozliczenia itp. nie są dobrze zdefiniowane Gharar jest również określony w warunki rozliczenia lub niepewność dotycząca dostarczania wymienianych artykułów Islamscy uczeni określili warunki, które sprawiają, że kontrakt jest niepewny w stopniu, w jakim jest zabronione Każda ze stron umowy musi mieć jasność co do ilości, specyfikacji, ceny, czasu, i miejsce realizacji zamówienia Kontrakt, na przykład, na sprzedaż ryb w rzece, wiąże się z niepewnością co do przedmiotu wymiany, o jego dostawie, a zatem nie jest islamem dozwolonym. Potrzeba wyeliminowania jakiegokolwiek elementu niepewności nieodłącznie związanego z umową jest podkreślona by a number of traditions 12 An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.10 Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic unit is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible 3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the th ird type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts i nvolving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the seller does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of scholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction.11 and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the di fference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zerosum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and the game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood , a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar Risk Management in Volatile Markets Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such contracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month , in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exp orter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 There would be an immediate cash inflow in Rs.12 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, if its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment r equired, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation 4 Summary Conclusion Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibility of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unislamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such specul ation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars have divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast.13 one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator fro m the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk Notes References 1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views 2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p Ibn Qudama, al-mughni, vol 4, pp Shams al Din al Sarakhsi, al-mabsut, vol 14, pp Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unislamic.14 8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While price control and fixation is generally accepted as unislamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices 9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller 10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible 11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditio ns of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty 12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time It is reported on the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb 13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the pr inciple of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One.15 received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance 14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies to all other things as well 15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase 16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.Home Islamic Forex and Binary Options Trading - yes or no BOBG. Islamic Forex and Binary Options Trading. The question of whether online trading with forex or digital options is Halal or Haram is something we get from a lot of users I will try and explain the main issues. It is important to realize there is a big difference between the question of Halal in Forex and Binary, as the two instruments are so different In forex, money is made on the movement of currency based on the pips and direction, whereas in binary trading it is only the direction that matters. Trading and Shariah. There are 2 problems when it comes to trading as far as Shariah law is concerned. Earning interest Riba. Greed or gambling. No Interest Trading Accounts. When it comes to Forex trading several brokers have created Islamic Trading Accounts to be compliant with Shariah law These accounts earn no interest and no swaps are allowed, so no transactions are considered Haram With Binary Options this is not a problem as there are no associated fees on the transactions and no interest in being earned on the money being held. There have been several Fatwas issues to allow forex trading as long as it is without Riba on the accounts One of the most cited on Islamic forex trading is by Dr Mohammed Obaidullah, founder of the International Institiute of Islamic Business and Finance, but there have been many and quite established in the world of trading already. Islamic Binary Brokers. Since binary trading is so new, there are no accepted Fatwas yet, but it does not present the problem of Riba as in the case of Forex This means the accounts themselves are not the problem and the concern is rather the second issue of greed or gambling There is the opinion though that as a Muslim one should avoid the currency pairs and stick to sticks, commodities and indices This avoids the potential problem altogether. Greed and Gambling. Even if the trading account is Halal, a Muslim make sure to behave in the correct manner when trading This means that one can not become obsessed with greed, treat it as wildly speculativ e gambling or hide the activity from family members If any of these happens then the trading activity becomes Haram and is not permitted under Islam As long as this is not the case then Binary Options are permissible and Islamic accounts can be used for Forex. No related posts. All information provided on Binary Options Bonus Guide is the opinion of the author As such Binary Options Bonus Guide takes no responsibility for any loss or damage which may result from such information We strongly suggest that you consult with the broker regarding specific bonus terms and conditions. Forex Trading and Islam. May 28, 2007 Last updated on December 21, 2017 by Andriy Moraru. The topic of Forex trading prohibition in Islam is vast and controversial Many points of view exist on different aspects of on-line Forex trading including spot trading, futures and options trading, margin trading, overnight interest, etc The majority of the Islamic jurists agrees that Forex trading can comply with Sharia only if it is spot trading while futures and options are considered to earn Riba and if it doesn t involve any overnight interest or interest hid by commissions, though Muslim traders should know that not all commissions are to hide overnight interest One of the main point of debate lies in margin trading almost every transaction in Forex is based on margin and hedging it is compared to futures trading usually Dr Mohammed Obaidullah of Universiti Tun Abdul Razak located in Malaysia discusses this topic in his article Islamic Forex Trading It is a well grounded article covering every aspect of Forex trading and providing references to the fundamental Islamic sources Among other things, Dr Mohammed Obaidullah proves margin Forex trading to be legal for Muslims, as long as it doesn t involve any Riba unlike some other Islamic jurists who look at margin Forex trading as forbidden activity In this articles the Forex hedging is also analysed and is seen as the source of Riba income I strongly recom mend reading this article to all Muslim traders and those who want to start trading Forex while remaining a lawful Islamic believer. I also recommend looking at the list of the Forex broker that offer Muslim-friendly trading accounts with no overnight-interest applied on the open positions. Some important things have changed in Islamic Forex since this article had last been updated In February 16, 2017, the National Fatwa Council of Malaysia nation s supreme Islamic legal body announced that spot Forex trading performed by individual traders contrary to authorized dealers is considered haram sinful Technically, it restricts all Muslim residents of Malaysia from participating in online foreign exchange trading It is important to add that no other Muslim fatwa institution in other countries has issued similar prohibition On the contrary, National Sharia Board of Indonesia had previous issued a fatwa the link is in Indonesian stating the legality of Forex Apparently, the situation with Isla mic Forex trading still remains quite unclear. And what do you think about legality of currency trading for Islamic believers. Related Posts.32 Responses to Forex Trading and Islam. I will talk with muslim scholars about this matter. FAURE Reply April 4th, 2010 at 3 04 am. Salam , Do you have any answers so Thanks in advance. Recently I cam across the article on the Internet on same subject and since then I am trying to search about the issue raised by the writer that wether foreign currencies shall be treated as same class or different class the link to article is. Assalamualykum, i have tryed to read this article but the english is a bit complicated for me to understand everything, but im just wondering is it halal to use a broker u mean And what should a do to make the trading as islamic as possible.1 Trade on accounts with no overnight interest on positions swaps 2 Trade on accounts with no yearly interest on balance 3 Optionally, trade without margin This is a point of debates, but if yo u want to be completely sure, use no leverage in Forex trading. ata Reply September 30th, 2011 at 5 53 am. How can one not use leverage. One can trade without leverage with a broker that supports 1 1 leverage that is, no margin.

No comments:

Post a Comment